| תקציר |
|
אחרי שירות צבאי ביחידת עלית שפעלה בעיקר בשטחים, יוסי (24) משתחרר מצה"ל. בניסיון להשאיר את העבר מאחור הוא מרחיק את עצמו ממה שהוא מכנה " תרבות הזיכרון", הוא לא הולך ללוויות ולטקסי זיכר... להמשך אחרי שירות צבאי ביחידת עלית שפעלה בעיקר בשטחים, יוסי (24) משתחרר מצה"ל. בניסיון להשאיר את העבר מאחור הוא מרחיק את עצמו ממה שהוא מכנה " תרבות הזיכרון", הוא לא הולך ללוויות ולטקסי זיכרון ומסרב להופיע בתמונות. דורה, בחורה צרפתייה בת 26, מרבה ללכת לטקסי זיכרון צבאיים ולצלם את החיילים. לתוהים על עיסוקה היא מספרת שהיא אמנית שעושה תערוכה על תרבות האבל בישראל. דורה מחביאה סוד, ובעצם היא במסע לזהות ולהיזכר בחייל הקשור לעברה הכואב והבלתי נשכח. דרך חבר משותף יוסי פוגש את דורה, אט אט הם מתקרבים ומתאהבים ,דורה נחשפת לתרבות הישראלית דרך עיניו של יוסי והתנהגותו המרדנית ויוסי נחשף לרוח השונה שדורה מביאה איתה. במין הסכם לא כתוב, הם לא עוסקים ולא חושפים את העבר, אך העבר אינו מרפה ותחושה אפלה שהם כבר נפגשו מתחילה לאיים על העולם שיצרו לעצמם. החשדות של דורה שיוסי הוא החייל אותו חיפשה מתאמתים. היא לא יכולה לפגוע בו ובורחת. יוסי יוצא למסע חיפושים אחרי דורה שיוביל אותו להתעמת עם עברו, עם אותו יום בסמטאות רמאללה כאשר יוסי הפצוע עומד מול עיתונאי ערבי שמצלם אותו, הוא יורה בו למוות ולוקח את המצלמה של העיתונאי הערבי -חאלד. בדרכו מהסמטה יוסי נתקל בדורה הממהרת למקום התקרית שם שוכב מתבוסס בדמו החבר, האהוב -חאלד. מבטיהם של יוסי ושל דורה מצטלבים לשבריר שנייה. כאשר דורה מוצאת בין חפציו של יוסי את המצלמה של חאלד, היא מבינה שמצאה את האיש שחיפשה זמן כה רב, אך אהבתה אליו לא מניחה לה לפגוע בו.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Paradise Cruise | |
| משחק |
|
והינה ג'יוקנטה (צרפת), דורה
|
עוז זהבי, יוסי
|
אלי אלטוניו, בינדר
|
עודד לאופולד, קובי
|
גיל דסיאנו, רני
|
ג'וני ערביד, עומאר
|
סלים דאו, אבו חאלד
|
שלומית הגואל, אמא של רני
|
קאיס נאשף, חאלד
|
יותם ישי, אלון
|
נועה ברקאי, אישה מספידה בלוויה
|
אדם רוטמן, חייל בלוויה
|
ליאור מלח, קצין בלוויה של רני
|
יוחאי חרט, מלצר בחומוסייה
|
עופר שריג, ברמן ב"מעבדה"
|
גבי ערביד, נהג מונית
|
הילה זליכה, בחורה בבר
|
אבי פניני, אבא של יוסי
|
עירית פרנק, אמא של יוסי
|
שרון שפרנק, אחות של יוסי
|
מוסטפא נאטור, נהג מונית
|
רומי אבולעפיה, בחורה בסרט בדרייב אין
|
ליאור פרל, בחור בסרט בדרייב אין
|
להקת איזבו, בתפקיד עצמם
|
להקת הדג נחש, בתפקיד עצמם
|
| |
| בימוי |
|
מתן גוגנהיים | |
| ע.בימוי |
|
דון ליכטר, שונית זליכא, דפני ליף | |
| תפקידים נוספים - בימוי |
|
| |
| תסריט |
|
מתן גוגנהיים | |
| ניהול תסריט |
|
קרולינה מרץ, מאיה פנחסי | |
| תפקידים נוספים - תסריט |
|
| |
| הפקה |
|
רפאל כץ, כריסטין רופרט (גרמניה) | |
| ע.הפקה |
|
רונן סגל, ישראל גבריאלוב, אמיר חבקין, סטפי ברכמן (גרמניה) | |
| חברת הפקה |
|
פימפה הפקות, Tatfilm (גרמניה) | |
| גופים תומכים |
|
קרן הקולנוע הישראלי, Film und Medien Stiftung NRW, הקרן לעידוד הסרט הישראלי - מיסודה של התאחדות ענף הקולנוע בישראל | |
| הפקה בפועל |
|
הלגה בינדר (גרמניה), אייל סדן | |
| ע.הפקה בפועל |
|
יוחאי חרט | |
| תיאום הפקה |
|
הדר אגייב | |
| ניהול הפקה |
|
יניב לחמן | |
| ניהול אתרי צילום |
|
רועי אטינגר | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
פלוריאן שילינג (גרמניה) | |
| ע.צילום |
|
יהודה שר ישראל, עילי אהרונסון | |
| סטילס |
|
סיגל גל שגב, רמי קצב | |
| מייקינג אוף |
|
גילי א. דנון | |
| תפקידים נוספים - צילום |
|
| |
| עריכה |
|
דב שטויר, עמית גינתון, מתן גוגנהיים | |
| ע.עריכה |
|
תמרה פרת | |
| תפקידים נוספים - עריכה |
|
| |
| מוזיקה |
|
ברוך בן יצחק | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
יאן פטצולד (גרמניה) | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
אולפני DB, Sparkle Studio (צרפת), Torus Koln (גרמניה) | |
| מיקס |
|
פאלק מולר | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| ליהוק |
|
רותי בלום | |
| תפקידים נוספים - ליהוק |
|
| |
| תאורה |
|
טומי שולץ (גרמניה) | ע.תאורה: נטע מאיר, תמיר למפרט, ניצן קסט | |
| גריפ |
|
גיא נאמן | ע.גריפ: יגאל ארובס, רועי כץ, תום אשוח | |
| הקלטת קול |
|
שוקי זוטא | |
| בום |
|
יהב שמש | |
| עיצוב אומנותי |
|
שונית אהרוני | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
אהוד גוטרמן, ירון הלפר, חגית ירון, גל גרוס, דורון קדלף, ינון בוזגלו | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
פרנק המר (גרמניה) | |
| פרופס/אביזרים |
|
סיוון צאלון | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| ע.פרופס/אביזרים |
|
טל שרמן, חגית ירון | |
| עיצוב תלבושות |
|
נטלי שריג | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
תמר מורן, נועה דוידוביץ | |
| איפור |
|
מיכל לסמן | |
| ע. איפור |
|
הילה מינס, ענבל דהן, דקלה שרעבי | |
| תפקידים נוספים - איפור |
|
| |
| אפקטים מיוחדים |
|
פיני קלויר | |
| תפקידים נוספים - אפקטים ופעלולים |
|
| |
| מעבדות |
|
cinepostproduction geyer koln | |
| תפקידים נוספים - מעבדות |
|
| |
| הפקת פוסט |
|
אן אורבן | |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
פליקס הוסקן (גרמניה) | |
| ציוד |
|
Arri Rental Berlin (גרמניה), מובי מובייל, ג'י.אם קולנוע, און אייר, אוטופיה | |
| תפקידים נוספים - השלמות |
|
| |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| גופי שידור/חברות שותפות |
|
| |
| מספר צופים בישראל |
|
1079 | |
| תקציב |
|
4,423,895 ש"ח | |
| קישורים |
|
IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
ראיון עם מתן גוגנהיים מאת יעל שוב, טיים אאוט, 28/8/2013 |
כתבה על והינה ג'יוקנטה, מאקו, 19/8/2013 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, 27/8/2013, ynet |
ביקורת מאת מרט פרחומובסקי, וואלה, 28/8/2013 |
ביקורת מאת אור סיגולי, סריטה, 22/8/2013 |
ביקורת מאת נטע אלכסנדר, בלוג התפוז המכני-הארץ, 26/8/2013 |
ביקורת מאת איתן ווייץ, קולנוע בראש צלול, 21/5/2013 |
| |