| תקציר |
|
במהלך טירונות צנחנים, מגלה וייסמן כי כל מאמציו להגיע ליחידה הנכספת הם כאין וכאפס לעומת מה שייאלצו אותו אנשי הפלוגה לעבור. ריצות אינסופיות, אימוני ירי, שמירות שלא נגמרות, בכל אלה הוא יכול לעמוד בכבו... להמשך במהלך טירונות צנחנים, מגלה וייסמן כי כל מאמציו להגיע ליחידה הנכספת הם כאין וכאפס לעומת מה שייאלצו אותו אנשי הפלוגה לעבור. ריצות אינסופיות, אימוני ירי, שמירות שלא נגמרות, בכל אלה הוא יכול לעמוד בכבוד, אבל הלעג הבלתי פוסק, ההקנטות והמכות שהוא סופג, מדרדרים את יכולת העמידה שלו עד לנקודת אל חזור. חוקר הפדגוגיה הצבאית, קלאוס טוואלייט, קבע במחקריו, כי אימוני הענישה בטירונות הצבאית "מגיעים לקצה הגבול, העונש מקבל צורה של התקפה על הפריפריה של הגוף. והתשלום נעשה במטבע היחיד העובר לסוחר: כאב.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Paratroopers | |
| משחק |
|
גידי גוב, יאיר המ"פ
|
מוני מושונוב, וייסמן
|
דליק ווליניץ, דוביק המ"מ
|
מיקי ורשביאק, ד"ר לוי
|
דב (דובל'ה) גליקמן, אלי הס"פ
|
שלמה בראבא, שיינפלד החוקר
|
ג'יטה מונטה, מאיה
|
יאיר רובין (קויה), המב"ס
|
מוטי שירין, ינוקא
|
יעל פרל, עפרה
|
עזרא כפרי, המח"ט
|
עמי טראוב, דאבל
|
יואל ליבה, שיטרית
|
משה בן-סימון, הרס"פ
|
יוסף כרמון, וייסמן האב
|
שמעון כהן, משה
|
אבי לוזיה, טבח
|
אתי כרמון, האם
|
דודו זאבי, סא"ל
|
אבי יקיר, סרן
|
הדרה טרץ', קרובה
|
מירה סימן טוב, פקידה
|
שלמה (מומו) אוחנה, נהג
|
נחמה נחמני, פקידה
|
איתן וצלר, מ"מ
|
יזהר אבירם, מ"מ
|
| |
| בימוי |
|
יהודה (ג'אד) נאמן | |
| ע.בימוי |
|
אבי כהן, רנן שור | |
| תסריט |
|
דני הורוביץ, יהודה (ג'אד) נאמן | |
| ניהול תסריט |
|
דינה צבי ריקליס | |
| הפקה |
|
יהודה (ג'אד) נאמן, רוחמה מרטון, דני טרץ' | |
| ע.הפקה |
|
בני פלבן, עפר פלדמן | |
| גופים תומכים |
|
המועצה הישראלית לתרבות ואמנות, משמר הגבול | |
| הפקה בפועל |
|
יפתח גוטמן | |
| ניהול משרד הפקה |
|
יעל שמואלביץ | |
| ניהול הפקה |
|
מיכה שרפשטיין | |
| ניהול אתרי צילום |
|
מיכה שרפשטיין | |
| צילום |
|
חנניה בר | |
| ע.צילום |
|
זכריה רז, מוש לוין | |
| סטילס |
|
מוש לוין | |
| עריכה |
|
דוד טור | |
| ע.עריכה |
|
רחל יגיל, אסתר לבנה | |
| מוזיקה |
|
שם טוב לוי | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
אלישע בירנבאום | |
| עריכת סאונד |
|
דוד טור, טום פוצ'י | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
Sound One New York | |
| מיקס |
|
אלן באייר (ארצות הברית) | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| ליהוק |
|
לביאה הון | |
| תאורה |
|
אליעזר הנדלמן | ע.תאורה: עופר שלח | |
| גריפ |
|
יעקב בוקמן | ע.גריפ: דוד סרנגה | |
| הקלטת קול |
|
איתמר בן יעקב | |
| בום |
|
רוני סר | |
| עיצוב אומנותי |
|
פטר טלמסקי | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
תמי אסא | |
| פרופס/אביזרים |
|
יהודה ביטון, דוד סרנגה | |
| עיצוב תלבושות |
|
דליה אטקין | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
רחיה ולנר | |
| איפור |
|
דליה אטקין | |
| אפקטים מיוחדים |
|
שלמה לנגל | |
| מעבדות |
|
טכניקולור רומא | |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| גופי שידור/חברות שותפות |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים חו"ל |
|
פסטיבל לונדון 1978, אנגליה |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
96,700 | |
| תקציב |
|
1,700,000 ל"י | |
| קישורים |
|
ויקיפדיה IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
מאמר מיוחד לאתר מאת סנדרה מאירי |
ראיון עם גידי גוב, להיטון, מאי 1977 |
מאמר מאת אורי קליין, גלריה-הארץ, 6/10/2008 |
ביקורת מאת זאב רב-נוף דבר, 29/4/1977 |
ביקורת מאת נתן גרוס, על המשמר, 6/5/1977 |
ביקורת מאת עדנה ודן פיינרו, העולם הזה, מאי 1977 |
ביקורת מאת שלמה שמגר, ידיעות אחרונות, מאי 1977 |
ביקורת מאת משה אורן, חותם-על המשמר, 22/4/1977 |
ביקורת מאת הדה בושס, מוסף הארץ, 29/5/1978 - (c) כל הזכויות שמורות הוצאת עיתון הארץ בע"מ |
מאמר מאת רז יוסף, סינמטק, מרץ 1998 |
| |