| תקציר |
|
ראיד, צעיר בדואי מכפר לא מוכר בפזורה, דרומית לבאר שבע, משתחרר משירותו הצבאי וחוזר לכפר. עצמאי ודעתן, הוא חולם לבנות את עתידו על פי אמונותיו ובשונה מההוויה ואורח החיים הישראלי, אך גם בשונה מהבחירות ... להמשך ראיד, צעיר בדואי מכפר לא מוכר בפזורה, דרומית לבאר שבע, משתחרר משירותו הצבאי וחוזר לכפר. עצמאי ודעתן, הוא חולם לבנות את עתידו על פי אמונותיו ובשונה מההוויה ואורח החיים הישראלי, אך גם בשונה מהבחירות של צעירים בדואים אחרים. הוריו והמשפחה המורחבת מצפים מראיד לקבל את השידוך של המשפחה ולנסות לשחק את המשחק הישראלי, ללמוד מקצוע ולמצוא עבודה. ראיד לעומת זאת, מעוניין לגדל עדר צאן ולפתוח עסק לאירוח בדואי על אם הדרך לאילת. מי שמגלה הבנה לחלומו של ראיד ומסייע לו בהגשמתו הוא סליימן, חברו מילדות שבחר בדרך חיים שונה ובמהלך השנים בהן היה ראיד בצבא, התדרדר להימורים לא חוקיים, הסתבך בחובות ומתפרנס מגניבת מתכות. כתוצאה מאורח חייו סליימן מנודה מהכפר וחי בדירה בבאר שבע שם הוא מתרועע עם נופר, תלמידת תיכון יהודיה. ראיד ניגש להגשמת חלומו ובמקביל, וכדי לרצות את אביו, מתחיל לעבוד בעבודה מסודרת, בתור שומר לילה. כשראיד מקבל סכום כסף מאביו לרגל שחרורו וחתונתו הצפויה וכשמתברר לו שמקור הכסף במכירת העדר של המשפחה, הוא מחליט להשתמש בכסף בניגוד לרצון אביו, ולרכוש מחדש את העדר. קרבתו לסליימן ונופר מביאים את ראיד להתאהבות בלתי רצוייה בנופר, שמתלהבת מהחזון שלו, מאמינה בו ומעונינת לעזור. נופר נענית לחיזוריו ובין השניים מתפתח ניצניו של רומן ללא ידיעתו של סליימן. חלומו של ראיד מתקבל בספקנות על ידי הסביבה הבדואית ובאיסור מוחלט על ידי השלטונות. צו הריסה מוצא כנגד כנגד העסק ההולך ונבנה והרשויות מצליחות להפתיע את תושבי הכפר ולבצע את צו ההריסה. העניינים מסתבכים שוב כאשר סליימן משתמש בכספו של ראיד לכסות את חובותיו, דבר שגורר את ראיד לכדי ייאוש והוא נענה להצעתו של סליימן, לגניבת כבל נחושת יקר של חברת הטלפונים. במקביל, דבר התרועעותה של נופר עם בדואים מגיע לאביה, אשר אוסר עליה לצאת מהבית. בליל הגניבה, סליימן הדואג מגיע אליה לביתה ולוקח אותה עמו. מה שיקרה להם בלילה גשום, בלב המדבר, עתיד לשנות את גורלם לעד.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Invisibles | |
| משחק |
|
מחמוד שלבי, ראיד
|
אדם אלהוזייל, סלימן
|
בת חן סבג, נופר
|
ח'ליפה נאטור, ואליד
|
עדנאן אבו ואדי, עלי
|
עדנאן טראבשה, חסיין
|
מייסה עבד אל-הדי, מרים
|
שילת מלכה, אדווה
|
בלאל נמר, סייד
|
רוני דבאח, לינה
|
ניסרין סיקסיק, איבתיסאם
|
אורן כהן, ויקטור
|
דאש אלבז, יוסוף אבו רישה
|
אברהם לוי שלום, מוכר בשווארמה
|
ג'קי כהן, מנהל עבודה בקק"ל
|
עופר יער, פקח משרד הפנים
|
אמיתי אשכנזי, שוטר
|
מונדר אלאסאד, חאלד
|
סלאח אלדין, עטווה
|
יוליה גולצמן, פקידה בבקו"ם
|
ליאור אנג'ל, דימה
|
רפאל ניאזנוב, שומר במוזיאון
|
אולג בויאר, בריון
|
גלב קרסניי, בריון
|
נג'יב אלעטאונה, שומר בקזינו
|
עבד אלמנעם אלאסאד, אורח בשיג
|
חליל אלעמור, אורח בשיג
|
מורדי בועז, אורח בשיג
|
חסן אלדבסאן, אורח בשיג
|
אדהם אלעטאונה, שחקן בקזינו
|
| |
| בימוי |
|
מושון סלמונה | |
| ע.בימוי |
|
צחי פורטנוי, יונתן רוזנבאום, רותם רביב, עבד אלמנעם אלאסאד | |
| תפקידים נוספים - בימוי |
|
| |
| תסריט |
|
מושון סלמונה | |
| עריכת תסריט |
|
ארז קו-אל | |
| ניהול תסריט |
|
קרן שטרנפלד , איילת בק | |
| הפקה |
|
מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, מיכאל אקלט (גרמניה) | |
| ע.הפקה |
|
תמיר מנובלה, תומר יחיאלי, דן ויצטום, טארק אבו שריב, אדם אלעטאונה, נג'יב אלעטאונה, אדהם אלעטאונה | |
| חברת הפקה |
|
טרנספקס הפקות סרטים, (גרמניה) Riva Filmproduction | |
| גופים תומכים |
|
קרן הקולנוע הישראלי, הקרן לעידוד הסרט הישראלי - מיסודה של התאחדות ענף הקולנוע בישראל, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות | |
| הפקה בפועל |
|
טוני קופטי, מיכל גולדשטיין, כריסטיאן ונפרוהן (גרמניה) | |
| תיאום הפקה |
|
אדר סנאנס | |
| ניהול הפקה |
|
ג'רייס קופטי | |
| ניהול מחנה |
|
איברהים אל עטאונה (נקש) | |
| ניהול אתרי צילום |
|
אלעד דהן, תמיר מנובלה | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
דניאל קדם | |
| ע.צילום |
|
דמיאן דופרן (צרפת), גל דרימר, ירין גורן, נמרוד גולן | |
| עריכה |
|
רעות האן | |
| מוזיקה |
|
חיים פרנק אילפמן | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
River Studios London (אנגליה), אולפני הקלטת מוזיקה
|
פול גולדינג (אנגליה), מיקס מוזיקה
|
דן ווטס (אנגליה), גיטרות אקוסטיות, גיטרה קלאסית
|
ג'ון סאליבן (אנגליה), גיטרה קלאסית
|
כריס לין (אנגליה), כלי הקשה
|
חיים פרנק אילפמן, פסנתר, מנדולינה, טמבורין, רעשן עצמות
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
סימון ובר (גרמניה) | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
Konken Studios Sound Postproduction (גרמניה) | |
| מיקס |
|
סטפן קונקן (גרמניה) | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| ליהוק |
|
לימור שמילה, עבד אלמנעם אלאסאד, צליל כהנא | |
| תאורה |
|
אלכסיי אנטונובסקי | ע.תאורה: תמיר למפרט, דרור זמיר, דרור פילץ, אודי אלנברג | |
| גריפ |
|
מורדי בועז | ע.גריפ: צוף בועז, יוסף לחמיש | |
| הקלטת קול |
|
אולג קייסרמן | |
| בום |
|
שחר גיא, איתי פרנקלין | |
| עיצוב אומנותי |
|
תמר גדיש | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
בשיר אבו רביע, מיכאל חיות, יעל שרון, נירה יאיר, דורון קנר, פנינה טולשינסקי, אלדד אלמוזנינו | |
| פרופס/אביזרים |
|
להב בן נון | |
| עיצוב תלבושות |
|
ים ברוסילובסקי | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
רייצ'ל בן דהן | |
| איפור |
|
מירב בושושה הורוביץ | |
| אפקטים מיוחדים |
|
בשיר אבו רביע | |
| פעלולים |
|
סרגיי קלימקין, טניה פלזנר, אולג בויאר, גלב קרסניי | |
| תפקידים נוספים - אפקטים ופעלולים |
|
| |
| מעבדות |
|
cinepostproduction Atlantik film Hsmburg | |
| תפקידים נוספים - מעבדות |
|
| |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
יוכן היינריך (גרמניה) | |
| תפקידים נוספים - השלמות |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
| |
| מספר צופים בישראל |
|
2500 | |
| תקציב |
|
3,057,261 ש"ח | |
| קישורים |
|
ויקיפדיה IMDB הערות הבמאי מושון סלמונה מאת אמיר בוגן, 4/1/2015, ynet תחנות התרבות של מושון סלמונה, מאקו, 31/12/2014
| |
| מאמרים וביקורות |
|
ביקורת מאת אורי קליין, גלריה-הארץ, 2/1/2015 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, 5/1/2015, ynet |
ביקורת מאת מאיר שניצר, מעריב, 5/1/2015 |
ביקורת מאת דורון פישלר, וואלה, 5/1/2015 |
ביקורת מאת אורון שמיר, עכבר העיר, 1/1/2015 |
ביקורת מאת אור סיגולי, סריטה, 2/1/2015 |
ביקורת מאת גידי אורשר, גלי צה"ל, 18/10/2014 |
ביקורת מאת יאיר פרי, אתר סרט, ינואר 2015 |
ביקורת מאת איתן וייץ, קולנוע בראש צלול, 14/10/2014 |
| |