| תקציר |
|
העלילה מספרת על אייל (ליאור אשכנזי), סוכן מוסד ודור שני לניצולי שואה, אשר נשלח לתפוס ולכלוא פושע נאצי גרמני בשם אלפרד הימלמן שקיימות עדויות כי הוא עדיין חי. כדי למצוא את הפושע הנאצי אייל מתקרב לנכד... להמשך העלילה מספרת על אייל (ליאור אשכנזי), סוכן מוסד ודור שני לניצולי שואה, אשר נשלח לתפוס ולכלוא פושע נאצי גרמני בשם אלפרד הימלמן שקיימות עדויות כי הוא עדיין חי. כדי למצוא את הפושע הנאצי אייל מתקרב לנכדיו, פיה (קרולינה פיטרס), אשר שוהה בישראל כמתנדבת בקיבוץ ואחיה אקסל הימלמן (קנוט ברגר), המגיע לארץ לבקר את אחותו. במהלך פעילותו של אייל, אשר מתבצעת ברחבי ישראל וברלין, הוא מתקרב אל שני האחים, מפגש היוצר שאלות ותשובות, חיפוש אחר משמעויות וגילוי תרבויות ואישויות. הסרט דן ביחסים המסובכים בין ישראלים לגרמנים ודן בטראומת השואה, בתולדות ישראל ואף בסכסוך היהודי-פלסטיני, בהומוסקסואליות ובמורכבות המוסרית הקיימת בשרות ביחידת חיסולים של השירותים החשאיים. כמו כן, מציג הסרט את המהפך שחל באישיותו של אייל ואת המעבר מחייו הראשונים כמחסל קר של המוסד בעל רגשות מודחקים, אל חייו החדשים כאדם "שאינו מסוגל להרוג יותר".
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Walk On Water | |
| משחק |
|
ליאור אשכנזי, אייל
|
קנוט ברגר, אקסל
|
קרולינה פיטרס, פייה הימלמן
|
גדעון שמר, מנחם
|
איל רוזלס, ג'לו
|
יוסף סוייד, רפיק
|
אמעד ג'ברין, דוד של רפיק
|
סיון ששון, מדריכת נשק
|
נטלי סזיילמן, איריס
|
הוגו ירדן, במאי קיבוץ
|
יהושוע סימון, זמר בקיבוץ
|
ernest lenart, אלפרד המלמן
|
imke barnstedt, הלגה
|
hanns zischler, אבא של אקסל
|
carola regnier, אמא של אקסל
|
יובל סמו, בחור עם פלאפון
|
עדי אייזנמן, סוכנת מוסד
|
מאהיר טוקו, אבו איברהים
|
אחמד סאיידם, איברהים
|
נסרין סאבדזאדה, אשתו של איברהים
|
שי רוקח, ברמן (תל אביב)
|
פרסילי דלטון, דראג קווין
|
הוברטוס רגאוט, דראג קווין
|
ויג'י ואן בלונד, דראג קווין
|
סאשה רמקוף, ברמנית (ברלין)
|
איתמר זיו, תינוק של אייל
|
| |
| בימוי |
|
איתן פוקס | |
| ע.בימוי |
|
תמר איכילוב, לי-את הלר, אירית קוסובר, מייקל ג'ונסון (גרמניה), סוון פהרנסן (גרמניה) | |
| תפקידים נוספים - בימוי |
|
| |
| תסריט |
|
גל אוחובסקי | |
| ניהול תסריט |
|
שרונה ברגר | |
| הפקה |
|
אמיר הראל, גל אוחובסקי, משה אדרי, ליאון אדרי, דודי זילבר, מיקי רבינוביץ, טטיאנה יאקובלבסקי (גרמניה) | |
| ע.הפקה |
|
אוני אלבר, אסף לביא, עדו נרקיס, איתי ולדמן, ויבקה שרנברגר (גרמניה), טוני גרובר (גרמניה), באנו אוזטורק (טורקיה), פריהאן טאב (טורקיה) | |
| חברת הפקה |
|
למה הפקות | |
| גופים תומכים |
|
קרן הקולנוע הישראלי, MEDEA | |
| הפקה בפועל |
|
אמיר פיינגולד, סיגי פישר (גרמניה) | |
| תיאום הפקה |
|
גיל רוזנפלד | |
| ניהול הפקה |
|
חנן (דינו) יונגר, טטיאנה יאקובלבסקי (גרמניה), חוסיין קראביי (טורקיה) | |
| ניהול אתרי צילום |
|
גיא כהן, ספי הירש, עוזי קרין, הלל רוזמן, זהר וודררו, דניאל שוורץ (גרמניה), כריסטוף רנגר (גרמניה) | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
טובי הוכשטיין | |
| ע.צילום |
|
אורן ארד, דודי נמיר, אשר כהן, הלן סבצקי (גרמניה), פיליפ הנינג (גרמניה), צנק טטארר (טורקיה) | |
| סטילס |
|
יוסי צבקר, סטפן ראבולד (גרמניה) | |
| עריכה |
|
יוסף גרינפלד | |
| ע.עריכה |
|
יעל בירון, יניב רז | |
| תפקידים נוספים - עריכה |
|
| |
| מוזיקה |
|
עברי לידר | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
גיל תורן | |
| עריכת סאונד |
|
רונן נגל | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
אולפני DB, ElektroFilm Berlin (גרמניה), אולפני eit סינמה פקטורי | |
| מיקס |
|
גיל תורן, ישראל דוד | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| ליהוק |
|
יעל אביב, chun mei tan | |
| תאורה |
|
ליאור פרי, ביורן-איב סוזן (גרמניה), גונגור איידין (טורקיה) | ע.תאורה: עדי בורקין, יובל לנדסברג, רם ציזלינג, אמיר לייבמן, אלכסנדר יונג (גרמניה), פלוריאן רנץ (גרמניה), אוליבר קונה (גרמניה), סאשה פוגל (גרמניה) | |
| גריפ |
|
גולן קביאט, פול פרוייר (גרמניה), קנאן קולה (טורקיה) | ע.גריפ: רונן יהלומי | |
| הקלטת קול |
|
איתי אלוהב, אנדראס מואקה-ניסיטקה (גרמניה), פסיח אלפאגו (טורקיה) | |
| בום |
|
אלון שפירא, מרטין אהלרס (גרמניה) | |
| עיצוב אומנותי |
|
אבי פחימה, כריסטוף מרג (גרמניה) | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
ירון אגיוף, איתי שטרית, אליעזר מרקו, דניאל דרובני (גרמניה), סוון פוסניאק (גרמניה), תומאס קראוזה (גרמניה) | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
להב הלוי | |
| פרופס/אביזרים |
|
אורן קליפא, קלאודיה קיפר (גרמניה) | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| עיצוב תלבושות |
|
פטר פוהל (גרמניה), רונה דורון | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
הדס כנעני, אורן דר, ססקיה גירקה (גרמניה), יולה בראואר (גרמניה) | |
| איפור |
|
גליה אזולאי, פמלה גרוג'יק (גרמניה), בירגן יילדירים (טורקיה) | |
| ע. איפור |
|
לימור מרכזי, פסקל סופיה בופה-בראכט (גרמניה), סוניה סלזאר-זיוודר (גרמניה) | |
| תפקידים נוספים - איפור |
|
| |
| פעלולים |
|
ריינר ורנר (גרמניה), סטיב תיאדה (גרמניה), טום יסטר (גרמניה), סאשה גירנדט (גרמניה), מוריץ פרוכנאו (גרמניה), מתיאס בארק (גרמניה) | |
| מעבדות |
|
גאייר ברלין | |
| הפקת פוסט |
|
שרונה ברגר | |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
סינתיה ספרלינג (גרמניה) | |
| ציוד |
|
און אייר, Arri Rental Berlin (גרמניה), מובי מובייל | |
| כתוביות תרגום |
|
סוזי דאלוי | |
| תפקידים נוספים - מאחורי הקלעים |
|
| |
| תפקידים נוספים - השלמות |
|
| |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| גופי שידור/חברות שותפות |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים חו"ל |
|
פסטיבל ברלין 2004 (פנורמה - סרט הפתיחה) |
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פרסי אופיר 2004 (זוכה 2 פרסים: מוזיקה - עברי לידר, סאונד - גיל תורן, איתי אלוהב, ישראל דוד) |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
148,000 | |
| תקציב |
|
4,489,000 ש"ח | |
| קישורים |
|
ויקיפדיה IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
ראיון עם השחקנית קרולינה פיטרס מאת יואב בירנברג, ידיעות אחרונות, 17/3/2004 |
ביקורת מאת אורי קליין, גלריה-הארץ, 17/3/2004 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, 18/3/2004, ynet |
ביקורת מאת אלי שגב, אידיבי, 2/5/2008 |
ריכוז ביקורות של מבקרים אמריקאיים מאתר Metacritic |
ביקורת מאת דיינה סטיבנס (אנגלית), ניו יורק טיימס, 4/3/2005 |
ביקורת מאת זאן ברוקס (אנגלית), גארדיאן, 1/7/2005 |
| |