| תקציר |
|
אנטון, בחור צעיר, ספק נווד ספק פועל של יום, מגיע לעסק הרסטורציה לרהיטים ישנים של יעקב פידלמן ומקסים מלמוד בדרום תל אביב ומקבל עבודת דחק עלובה. רוצה הגורל ובאותו הערב מת מלמוד, ופידלמן נשאר לבדו לנה... להמשך אנטון, בחור צעיר, ספק נווד ספק פועל של יום, מגיע לעסק הרסטורציה לרהיטים ישנים של יעקב פידלמן ומקסים מלמוד בדרום תל אביב ומקבל עבודת דחק עלובה. רוצה הגורל ובאותו הערב מת מלמוד, ופידלמן נשאר לבדו לנהל את העסק. השותף המת, מלמוד, מוריש את חלקו בסדנה לנוח, הבן הביולוגי של פידלמן, עורך דין במקצועו. נוח אינו מוצא שום צידוק כלכלי להמשך קיומה של הסדנה הכושלת, ורוצה למכור אותה ליזם המתעתד להקים בה בניין דירות. פידלמן מסרב להרפות מהסדנה ומהמלאכה שבמשך שנים רבות הייתה כל חייו ונאלץ להיאבק בנוח, המבקש לפגוע באביו על שמעולם לא באמת היה לו כאב. פסנתר סטיינוויי ישן ויקר ערך שמוצא אנטון בין הגרוטאות בסדנה הופך לתקווה הגדולה של הרסטוראטור הזעפן והשוליה המוזר. אם ימצאו לו מסגרת מתכת מקורית יוכלו למכור אותו ויצילו את בית העסק. החיפוש אחרי החלק האבוד של הפסנתר מקרב בין השוליה המסתורי, לבין חוה, אשתו של נוח, שנרתמת למשימת החיפוש. המשולש מסתבך כאשר אנטון מתאהב באשתו של נוח הבן הביולוגי. חווה עומדת ללדת בכל רגע ומרגישה כלואה בתוך ההיריון שלה. מכאן ואילך שני הבנים מתחרים לא רק על אותו האב, אלא גם על אותה האישה ועל התינוק שבקרבה. פידלמן יאלץ לבחור בין הבן, לכאורה, שימשיך את דרכו לבין בנו הביולוגי, בחירה שפירושה השלמה עם מוות הולך וקרב.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Restoration | |
| משחק |
|
ששון גבאי, מר פידלמן
|
הנרי דוד, אנטון
|
נבו קמחי, נח פידלמן
|
שרה אדלר, אישתו של נח
|
רות בורנשטיין
|
רמי דנון
|
רות גלר
|
סשה דמידוב
|
סופי אוסטריצקי
|
אבי ברמן
|
עקיבא אליעש
|
אלי גורנשטיין
|
פינו וייצמן, בנקאי
|
אבינועם צדוק, רואה חשבון
|
שי סופר, מלצר
|
יעקב בשירי, התורכי
|
ניב כהן, הילד
|
הלן יאנובסקי, אמא
|
אלברט ורדואולי, מוכר בחנות הצעצועים
|
סטיב רוט, עורך דין
|
אסף צור, שחקן סקווש
|
| |
| בימוי |
|
יוסי מדמוני | |
| ע.בימוי |
|
עדי חלפין, מוריה מתתיהו | |
| תפקידים נוספים - בימוי |
|
| |
| תסריט |
|
ארז קו-אל | |
| ניהול תסריט |
|
רות גוטרמן | |
| הפקה |
|
חיים שריר | |
| ע.הפקה |
|
ליאור סלע, רם שטינפרס, יובל אידלמן, אלונה דגן, אוריאל רז | |
| חברת הפקה |
|
יצירה עברית בע"מ | |
| גופים תומכים |
|
קרן הקולנוע הישראלי, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות | |
| הפקה בפועל |
|
הלל רוזמן | |
| תיאום הפקה |
|
שרית זריבץ' | |
| ניהול הפקה |
|
תום גל | |
| ניהול אתרי צילום |
|
יוחאי זכאי | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
בועז יהונתן יעקב | |
| ע.צילום |
|
איתי אמינוב, מורן וייספיש | |
| סטילס |
|
עמוס צוקרמן, ורד אדיר | |
| עריכה |
|
איילה בנגד | |
| עריכת און ליין |
|
יואב רז | |
| מוזיקה |
|
אבי בללי | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
אביב אלדמע | |
| מיקס |
|
אביב אלדמע, ישראל דוד | |
| עריכת אפקטים |
|
גיל סגל | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| ליהוק |
|
רות גוטרמן, עמנואל מאייר | |
| תאורה |
|
דרור צינמן | ע.תאורה: פליקס סולומוניק, עופר בן יהודה, יובל לסטר | |
| גריפ |
|
ניסים חפץ, אלי כהן (2) | הקלטת קול: אולג קייסרמן | |
| בום |
|
אורי צ'צ'יק | |
| עיצוב אומנותי |
|
יואב סיני | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
סלים שחאדה | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
ערן פלר | |
| פרופס/אביזרים |
|
אבישי סמולרצ'יק | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| עיצוב תלבושות |
|
קרן רון | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
ירון אריה | |
| איפור |
|
רונית דוגו-ארביב | |
| מעבדות |
|
kodak cinelab - athens - greece | |
| הפקת פוסט |
|
קרן יונה | |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
עדו קרילה | |
| תפקידים נוספים - מאחורי הקלעים |
|
רונן איתן, מנהל פוסט "יצירה עיברית"
|
עידו קרילה, ייעוץ וליווי פוסט
|
אולפני אופוס, בית פוסט
|
דורי בשן, סמנכ"ל טכני אופוס
|
עדו קרילה, מעבדה דיגיטלית
|
עידו לחמן, קונפורם, גיבויים, המרות וסינק
|
עמרי פלד, גיבויים, המרות וסינק
|
| |
| תפקידים נוספים - השלמות |
|
| |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| גופי שידור/חברות שותפות |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים חו"ל |
|
פסטיבל סאנדנס 2011, ארצות הברית (זוכה פרס התסריט) |
פסטיבל קארלובי וארי 2011 (זוכה פרס כדור הבדולח) |
Asia Pacific Screen Awards 2011(מועמדות למשחק הטוב ביותר - ששון גבאי) |
Skip City International D-cinema Festival 2211 |
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פרסי אופיר 2011(זוכה פרס מוזיקה - אבי בללי) |
פרסי אופיר 2011 (מועמד ל- 10 פרסים נוספים: הסרט; השחקן הראשי - ששון גבאי; שחקן המשנה - הנרי דוד; שחקנית המשנה - שרה אדלר; תסריט - ארז קו-אל; צילום - בעז יהונתן יעקב; עריכה - איילה בנגד; סאונד - אולג קייסרמן, ישראל דוד; עיצוב אמנותי - יואב סיני; בימוי - יוסי מדמוני) |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
62,000 | |
| תקציב |
|
2,949,934 דולר | |
| קישורים |
|
ויקיפדיה IMDB התסריט המלא של הסרט, אתר תסריטים
| |
| מאמרים וביקורות |
|
ראיון עם ארז קו-אל מאת יעל שוב, טיים אאוט, 25/8/2011 |
ביקורת מאת אורי קליין, גלריה - הארץ, 29/8/2011 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, ynet, 26/8/2011 |
ביקורת מאת יאיר רוה, סינמסקופ, 26/8/2011 |
ביקורת מאת מאיר שניצר, מעריב, 28/8/2011 |
ביקורת מאת אורון שמיר, עכבר העיר, 25/8/2011 |
ביקורת מאת דני סגל, nana10, 26/8/2011 |
ביקורת מאת יקיר אלקריב, ידיעות תל אביב, 26/8/2011 |
ביקורת מאת ג'ון אנדרסון (אנגלית), Variety, 23/1/2011 |
| |