| תקציר |
|
הסרט מבוסס על סיפור חייה הסוער של יונה וולך, מהמשוררות הגדולות שכתבו בשפה העברית. הסרט מתמקד בתקופה בה עוד לא הייתה מוכרת אלא בת כפר צעירה, יתומה מאב, שמפלסת את דרכה בעולם השירה העברי. אלו הן שנות ... להמשך הסרט מבוסס על סיפור חייה הסוער של יונה וולך, מהמשוררות הגדולות שכתבו בשפה העברית. הסרט מתמקד בתקופה בה עוד לא הייתה מוכרת אלא בת כפר צעירה, יתומה מאב, שמפלסת את דרכה בעולם השירה העברי. אלו הן שנות השישים המוקדמות ומאבקה למצוא את מקומה מתנהל בטרטוריה גברית, שוביניסטית, מרובת סכסוכים בין דורות שונים של משוררים. עם פריצתה לתודעה והמעבר המתבקש מהכפר לעיר הגדולה, יונה, שבוחנת את גבולות עצמה ורוצה לדעת הכל חווה התמוטטות נפשית. באותה תקופה טיפלו בחולי נפש בLSD טיפול שלא היטיב עמם, בלשון המעטה. מאבקה לחזור לכתוב ולכבוש לעצמה חיי נצח על מדף השירה העברי, המחיר אותו הייתה מוכנה לשלם בעבור אותם חיי נצח, מהווה את ציר העלילה המרכזי של הסרט.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Yona | |
| מבוסס על |
|
ספרו של יגאל סרנה "יונה וולך" | |
| משחק |
|
נעמי לבוב, יונה וולך
|
שלום מיכאלשווילי, גבריאל מוקד
|
איתמר רוטשילד, עמוס
|
מיכאל מושונוב, יאיר הורביץ
|
תום חגי, טדיאוש
|
ליאת גורן, אסתר וולך
|
מיכל ורשאי, נירה וולך
|
אמיר וייזר, מיכאל וולך
|
נטע אורבך, יונה הילדה
|
אלה גרופמן, נירה הילדה
|
אילן חזן, ד"ר לוריא
|
סיני פתר, ד"ר ויניק
|
דור אלוני, חזן
|
אסף סולומון, דוד
|
יונה רוזנקיאר, מקסים
|
שרון צוקרמן, גילה [תחת השם שרון צוקרמן וייזר]
|
אורי יניב, ראובן
|
נסים קלדרון, מנחה חלוקת הפרסים
|
קובי אסף, נואם בטקס הזכרון
|
דקלה אלקסלסי, נעמי
|
גפן גנני, יעל
|
ג'ינג'י, אשה תותים
|
שירי ארצי, מראיינת רדיו
|
אלי דבח, קובי
|
יואב דונט, רזי
|
יוחנן הרסון, מרסל
|
סטניסלב קזנוביץ', סבסטיאן
|
לילך ליבנה, אישתו של עמוס
|
מוטי מלמד, אבא של טדיאוש
|
טל אידיסיס, נילי
|
אליאור אליהו אמסלם, חנוך
|
גילה רגב, אמא של יאיר
|
מילנה סנדלר, אחות
|
מיכל לבוב, אחות
|
עדנה כהן, אחות [תחת השם עדנה כהן קדוש]
|
יעל אשר, אחות
|
גבריאל מוקד, הופעת אורח
|
יגאל סרנה, הופעת אורח
|
רוני סומק, הופעת אורח
|
| |
| בימוי |
|
ניר ברגמן | |
| ע.בימוי |
|
שולי קלדרון, קירה ביק, יקיר אברהמי, נועה הרניק | |
| תסריט |
|
דיתה גרי, ניר ברגמן | |
| תחקיר |
|
חמוטל זרם | |
| ניהול תסריט |
|
נטלי כהן | |
| הפקה |
|
משה אדרי, לאון אדרי, חיליק מיכאלי, מיכאל אקלט (גרמניה), תמי ליאון, אברהם פרחי | |
| ע.הפקה |
|
עידו אלמגור, משה קמינר, אביחי לוין, גד בן דב, רועי חן, רם דורי, עומרי קובלסקי, איליה קוזבה, הדס פרץ, חגית יזדי | |
| חברת הפקה |
|
UCM - אפיקים מאוחדים סרטים, (גרמניה) Riva Filmproduction, סרטי יונייטד קינג | |
| גופים תומכים |
|
קרן הקולנוע הישראלי, המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, Filmforderung Baden-Wurttemberg (גרמניה), הקרן לעידוד הסרט הישראלי - מיסודה של התאחדות ענף הקולנוע בישראל | |
| הפקה בפועל |
|
קינן אלדר, כריסטיאן פנפרון (גרמניה) | |
| תיאום הפקה |
|
חנה דלה פרגולה | |
| ניהול משרד הפקה |
|
מאיה פישלר, בר הרפזי | |
| ניהול מחנה |
|
אוריה קדם | |
| ניהול אתרי צילום |
|
מאיר טצת | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
לוץ רייטמאייר (גרמניה) | |
| ע.צילום |
|
גיל אזרחי, פטר פלדר (גרמניה), אמנון באבייב | |
| סטילס |
|
ירדן תבורי | |
| מייקינג אוף |
|
גל אלעד, חגי שומרוני | |
| תפקידים נוספים - צילום |
|
| |
| עריכה |
|
איילה בנגד | |
| ע.עריכה |
|
אסף פיין | |
| עריכת און ליין |
|
אנדראס הלם (גרמניה) | |
| תפקידים נוספים - עריכה |
|
אופוס, אולפני עריכה תל אביב
|
| |
| מוזיקה |
|
אבי בללי | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
שלי בר-און | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
Cinephase Paris (צרפת), מיקסרום | |
| מיקס |
|
שלי בר-און | |
| עריכת אפקטים |
|
ססיל שאניו (צרפת) | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| ליהוק |
|
לימור שמילה | |
| תפקידים נוספים - ליהוק |
|
| |
| תאורה |
|
דניאל פאוסליוס (גרמניה) | ע.תאורה: אלכס כהן, פלקו לחמונד (גרמניה), תדהר (תדי) פרידגוט, אודי אלנברג, ולאדי מרגוליס, עופר בן יהודה | |
| גריפ |
|
גיא נאמן | ע.גריפ: יגאל ארובס, ניר הררי, דניאל קלוז'סקי | |
| תפקידים נוספים - גריפ |
|
| |
| הקלטת קול |
|
סטפן גראובאום (גרמניה) | |
| בום |
|
רובין הורמן (גרמניה) | |
| עיצוב אומנותי |
|
אבי אביבי | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
דורית בן שושן, ינון חזן, דורון קנר, שחר פרנקל, אלדד גינדל, מקסים מגריה, איציק גלר, עדן אוחנה, יפתח שפירא, ג'קלין מרי אינטרטר, נטלי פורטונה באור, זד שחאדה, ראשיד סולימאן | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
מתן שליטא, אורי הפנר, דורית - ליין כאט, מיכל סהר, נעמה טוביאס | |
| פרופס/אביזרים |
|
גל אורן | |
| עיצוב תלבושות |
|
מיכל דור, ענבל רוזנטל | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
ירון אריה, גל בונט, טלי שכטר, הילה גליק | |
| איפור |
|
קארין גבע | |
| ע. איפור |
|
הילה מינס | |
| תפקידים נוספים - איפור |
|
| |
| אפקטים מיוחדים |
|
נני רוזנשטיין | |
| פעלולים |
|
סרגיי קלימקין, רומן רודינסקי | |
| תפקידים נוספים - אפקטים ופעלולים |
|
| |
| מעבדות |
|
cinepostproduction gmbh | |
| תפקידים נוספים - מעבדות |
|
| |
| הפקת פוסט |
|
לורן אקטון, שרה אסולין, קרן יונה | |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
סבסטיאן גוס (גרמניה) | |
| ציוד |
|
אוטופיה, ג.מ. קולנוע | |
| הפצה |
|
סרטי יונייטד קינג | |
| תפקידים נוספים - מאחורי הקלעים |
|
| |
| תפקידים נוספים - השלמות |
|
ניתאי נצר, צילום - השלמות
|
אלי ביין, הקלטת קול - השלמות
|
מקסים קונופלוב, ע.במאי - השלמות
|
קרין גבע, ניהול תסריט - השלמות
|
דנה אידיסיס, תיאום ניצבים - השלמות
|
אלנס דימנט, ניהול אתרי צילום - השלמות
|
אביחי לוין, ע.הפקה - השלמות
|
מעיין שוורץ, ע.הפקה - השלמות
|
עידו זילברמן, ע.הפקה - השלמות
|
יובל שמעוני, ע.צילום - השלמות
|
עמרי ברזילי, מנהל נתונים וע.צילום - השלמות
|
אוהד מויאל, ע.עיצוב אמנותי - השלמות
|
שחר גיא, בום - השלמות
|
| |
| תפקידים נוספים - קרדיטים מיוחדים |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פרסי אופיר 2014 (זוכה 2 פרסים: עיצוב אמנותי - אבי אביבי, עיצוב תלבושות - מיכל דור וענבל רוזנטל) |
פרסי אופיר 2014 (מועמד ל-7 פרסים נוספים: סרט, במאי - ניר ברגמן, שחקנית ראשית - נעמי לבוב, עריכה - איילה בנגד, ליהוק - לימור שמילה, איפור - קארין גבע, מוזיקה - אבי בללי) |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
7970 | |
| תקציב |
|
5,659,006 ש"ח | |
| קישורים |
|
IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
ביקורת מאת אורי קליין, גלריה-הארץ, 19/12/2014 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, ynet, 21/12/2014 |
ביקורת מאת מאיר שניצר, מעריב, 23/12/2014 |
ביקורת מאת גידי אורשר, גלי צה"ל, 23/12/2014 |
ביקורת מאת אורון שמיר, עכבר העיר, 18/12/2014 |
ביקורת מאת יעל שוב, טיים אאוט, 21/12/2014 |
ביקורת מאת דורון פישלר, וואלה, 21/12/2014 |
ביקורת מאת מיכל קליינברג, נענע10, 20/10/2014 |
ביקורת מאת אורי שאלתיאל, כלכליסט, 22/12/2014 |
ביקורת מאת עופר ליברגל, סריטה, 18/12/2014 |
ביקורת מאת יקיר אלקריב, ידיעות תל אביב, 29/12/2014 |
| |