| תקציר |
|
אזולאי, שוטר מקוף ביפו אשר במשך כל עשרים שנות שרותו במשטרה נותר בתפקיד שוטר מקוף פשוט בדרגת רב-שוטר. הסיבה העיקרית לכך היא כשלונותיו החוזרים בביצוע משימות שיטור פשוטות הנובעות מתמימותו וטוב לבו. אז... להמשך אזולאי, שוטר מקוף ביפו אשר במשך כל עשרים שנות שרותו במשטרה נותר בתפקיד שוטר מקוף פשוט בדרגת רב-שוטר. הסיבה העיקרית לכך היא כשלונותיו החוזרים בביצוע משימות שיטור פשוטות הנובעות מתמימותו וטוב לבו. אזולאי אינו מבחין בפריצות המתרחשות במשמרתו, מתקשה בביצוע מעצרים בגלל לבו הרחום, נכון להאמין לסיפורי כוזבים בעליל של הפושעים בהם הוא נתקל. כשלונותיו החוזרים של אזולאי מביאים את מפקד התחנה,למסקנה כי אין לחדש את חוזה העסקתו, אף שלבם נכמר עליו. ללא ידיעתו, מתגייסים לעזרתו פושעי השטח הגדול ביפו ובראשם עמר, המחליטים לביים מעשה פשע, אותו לכאורה יחשוף אזולאי, ובכך יימנעו פיטוריו.
| |
| שם אחר/לועזי |
|
The Policemen | |
| משחק |
|
שייקה אופיר, השוטר אזולאי
|
אבנר חזקיהו, פקד לפקוביץ
|
זהרירה חריפאי, בטי
|
איצקו רחמימוב, סמל בז'ראנו
|
יוסף שילוח, עמאר
|
ניצה שאול, מימי
|
גבי עמרני, התימני
|
אריה יצחק, ציון
|
אברהם סלקטר, קאקטוס
|
אפרים סטן, הורוביץ
|
אריה אליאס, אלברט
|
יעקב בנאי, הדוד משיח
|
הלל נאמן, שומר השבת
|
יעקב נוי, עבריין
|
| |
| בימוי |
|
אפרים קישון | |
| ע.בימוי |
|
יעקב המאירי, שייקה אופיר | |
| תסריט |
|
אפרים קישון | |
| הפקה |
|
יצחק (איציק) קול, אפרים קישון | |
| חברת הפקה |
|
אולפני הרצליה, סרטי אפי | |
| הפקה בפועל |
|
מתי רז | |
| צילום |
|
דוד גורפינקל | |
| ע.צילום |
|
מנשה חובה | |
| עריכה |
|
אנה גורית | |
| מוזיקה |
|
נורית הירש | |
| גריפ |
|
יצחק בן ארויה | עיצוב אומנותי: זאב ליכטר | |
| מעבדות |
|
אולפני הרצליה | |
| פרסים/פסטיבלים חו"ל |
|
פרסי אוסקר של האקדמיה האמריקאית לקולנוע 1971, ארצות הברית (מועמד לפרס הסרט הזר הטוב ביותר) |
פרסי גלובוס הזהב 1971, ארצות הברית (זוכה פרס הסרט הזר הטוב ביותר) |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
473,000 | |
| תקציב |
|
500,000 ל"י | |
| קישורים |
|
ראיונות עם יוצרי ושחקני הסרט (וידאו), מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי ויקיפדיה IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
| |