| תקציר |
|
שכונת בלוקים אפורה, גלותית, מוקפת שדה נטוש. תחילת שנות השישים. שלוש וחצי שנים בחייו של אהרון קליינפלד, ילד כבן 11, שהתפתחותו הפיזית נבלמה. שלוש וחצי שנים בהן הוא לא צומח סנטימטר ורק שיערו הבלונדיני... להמשך שכונת בלוקים אפורה, גלותית, מוקפת שדה נטוש. תחילת שנות השישים. שלוש וחצי שנים בחייו של אהרון קליינפלד, ילד כבן 11, שהתפתחותו הפיזית נבלמה. שלוש וחצי שנים בהן הוא לא צומח סנטימטר ורק שיערו הבלונדיני משחים לאיטו. אולי איזו בלוטה בתוכו נרדמה וגופו ממאן להתעורר. אולי אלה הם הוריו גסי הרוח, השורדניים, שהפכו את המין למשהו מזוהם ומפחיד בשבילו וכעת הוא חושש להפוך למכונה נטולת אהבה כמוהם. אולי זוהי נפשו, נפש האומן הקטן שמסרבת לענות לצו הקריאה הקולקטיבי שמצווה עליו לגדול. אולי הוא פשוט צריך עוד זמן, תכף זה בטח יתחיל גם אצלו, ורק שהעולם סביבו יחכה לו, אך איש לא מחכה…
| |
| שם אחר/לועזי |
|
Intimate Grammar | |
| מבוסס על |
|
ספר מאת דוד גרוסמן | |
| משחק |
|
| |
| בימוי |
|
ניר ברגמן | |
| ע.בימוי |
|
שיר שושני, דנה בלנקשטיין, איתי מנדל, מעיין ריף | |
| תסריט |
|
ניר ברגמן | |
| הפקה |
|
אסף אמיר | |
| ע.הפקה |
|
יותם בר, כינר נתן, נמרוד רימשון, זוהר חנוני, אמיר טוויטו, טל קסטון, אסף אלמגור, אוהד דומב, איתי אסקל, יובל רווח, יובל אידלמן | |
| חברת הפקה |
|
נורמה הפקות, סרטי ליברטו | |
| גופים תומכים |
|
קרן רבינוביץ' - פרויקט קולנוע | |
| הפקה בפועל |
|
מריה פלדמן | |
| תיאום הפקה |
|
אילנה ציקנובסקי | |
| ניהול אתרי צילום |
|
יאיר נבו | |
| תפקידים נוספים - הפקה |
|
| |
| צילום |
|
נמרוד חירם | |
| ע.צילום |
|
רמי סימן טוב, נמרוד גולן, יובל שמעוני, ישי ניקומרוב, לאל אוטניק, ראובן רוזנברג | |
| סטילס |
|
קארין בר | |
| תפקידים נוספים - צילום |
|
| |
| עריכה |
|
עינת גלזר זרחין | |
| ע.עריכה |
|
אודי אלון | |
| עריכת און ליין |
|
סשה פרנקלין, טליה גושן | |
| תפקידים נוספים - עריכה |
|
| |
| מוזיקה |
|
אנדריי סוקופ | |
| מוזיקה - תפקידים נוספים |
|
| |
| עיצוב פסקול |
|
אביב אלדמע | |
| אולפני עריכת סאונד |
|
די בי פוסט פרודקשיין | |
| מיקס |
|
אביב אלדמע, ישראל דוד | |
| עריכת אפקטים |
|
גיל סגל | |
| תפקידים נוספים -עיצוב פסקול |
|
| |
| ליהוק |
|
מיכל קורן | |
| תאורה |
|
אבי אברהמי | ע.תאורה: דרור צינמן, דרור עידן, דרור פילץ, טוד בירגר, עמירם שניר, פליקס סולומוניק, אלכסיי אנטונובסקי, עמית משיח, אבי חג'ג' | |
| גריפ |
|
גל אלטשולר | ע.גריפ: אלעד אלבר, ליעד ברגר, ניר הררי, אביחי רוחקין, זיו רביב | |
| הקלטת קול |
|
דוד ליס | |
| בום |
|
עודד רינגל, שרון פרידמן | |
| עיצוב אומנותי |
|
עידו דולב | |
| ע. עיצוב אומנותי |
|
רון זיקנו זיק, מור ברק, דרור סרגוסטי, מיכל הוניגספלד, רון רוכמן, אדם גזלה, אדם שטרית, רן שלייזינגר, בני אפר, רוני בן ציוני | |
| עיצוב גראפי/כותרות |
|
ערן פלד | |
| פרופס/אביזרים |
|
נועה נבו | |
| תפקידים נוספים - עיצוב אומנותי |
|
| |
| ע.פרופס/אביזרים |
|
אמיר ירון, מאיה חן | |
| עיצוב תלבושות |
|
נתן אלקנוביץ | |
| ע. עיצוב תלבושות |
|
מיכל ערבית, יעל קרסו, שירי זינגר, ליאת בן שושן | |
| איפור |
|
קרין גבע, סגית רייס | |
| תפקידים נוספים - איפור |
|
| |
| מעבדות |
|
Magyar Film Laboratorium (הונגריה) | |
| הפקת פוסט |
|
תמי כהן | |
| עיצוב צבע/גריידינג |
|
סבולץ ברטה | |
| ציוד |
|
אף טי אס, אוטופיה, בראון אלטמן | |
| תפקידים נוספים - מאחורי הקלעים |
|
| |
| פרסים/פסטיבלים חו"ל |
|
פסטיבל טוקיו 2010, יפן (זוכה פרס הסרט הטוב ביותר) |
| |
| פרסים/פסטיבלים ישראל |
|
פרסי אופיר 2010 (מועמד ל-12 פרסים: סרט, בימוי - ניר ברגמן, שחקן ראשי - רועי אלסברג, תסריט - ניר ברגמן, שחקנית ראשית - אורלי זילברשץ, עריכה - עינת גלזר זרחין, צילום - בנימין חירם, שחקן משנה - יהודה אלמגור, שחקנית משנה - אוולין קפלון, עיצוב אומנותי - עידו דולב, תלבושות - נתן אלקנוביץ', סאונד - דוד ליס, אביב אלדמע) |
פסטיבל ירושלים 2010 (זוכה פרס חג'ג' לסרט הטוב ביותר) |
| |
| מספר צופים בישראל |
|
51,499 | |
| תקציב |
|
6,552,640 ש"ח | |
| קישורים |
|
ויקיפדיה IMDB
| |
| מאמרים וביקורות |
|
מאחורי הקלעים מאת נירית אנדרמן, גלריה-הארץ, 11/1/2010 - (c) כל הזכויות שמורות הוצאת עיתון הארץ בע"מ |
ראיון עם יהודה אלמגור מאת מאיה כהן, ישראל היום, ספטמבר 2010 |
ביקורת מאת אורי קליין, גלריה-הארץ, 26/9/2010 |
ביקורת מאת שמוליק דובדבני, 22/9/2010, ynet |
ביקורת מאת יאיר רוה, פנאי פלוס (סינמסקופ), 21/9/2010 |
ביקורת מאת יהודה סתיו, ידיעות אחרונות, 15/7/2010 |
ביקורת מאת אורון שמיר, עכבר העיר, 22/9/2010 |
ביקורת מאת לילך וולך, וואלה, 23/9/2010 |
| |